Nieuws > NL Doet 2015

aaaaaaadkvc

Het Oranje Fonds organiseerde op 21 maart 2015, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. De afgelopen 10 jaar zijn er maar liefst 40.000 klussen geklaard en hebben 1,5 miljoen mensen deelgenomen.

Kloppend hart
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Het Oranje Fonds laat daarom met NLdoet zien hoe belangrijk actieve burgers voor de samenleving zijn. Daarnaast draagt NLdoet bij aan een goed imago van het vrijwilligerswerk. Ook laat NLdoet zien hoe leuk vrijwilligerswerk kan zijn.

NL Doet bij De Bogerd.

Ook Stichting Behoud De Bogerd had zich aangemeld bij NL Doet. Naast de vaste vrijwillgers Janny, Tineke, Jenny,John, Michel, Diana, Jan, en Erik hadden we extra hulp van Anneke Versluis, Bryan Blankenstein, Joelle van der Slikke en Janneke Heikens. Deze laatste twee dames rondden zo hun Maatschappelijke Stage voor hun Middelbare School af.

Wat is er allemaal gerealiseerd? Het media-rek voor de tijdschriften en het folderbord , dat door Bouwleerlingen van het Merewade College is gemaakt, werden opgehangen. In de serre werden de kozijnen geschuurd en wit geschilderd. Verder werd bij de stamtafel het hele plafond gewit zodat het ook daar nu lichter toont. En John heeft de monitor van de pc geïnstalleerd zodat we daar vanaf komende week activiteiten en sponsoren op kunnen tonen.

IMG_3533 IMG_3529 IMG_3535 IMG_3543 IMG_3531 IMG_3532 IMG_3538 IMG_3542 IMG_3544 IMG_3540 IMG_3534 IMG_3553 IMG_3546 IMG_3549