Nieuws > De Bogerd schenkt opbrengst collectebus aan Vrienden van Het Sophia Kinderziekenhuis.

De Bogerd, de huiskamer van de Lingewijk, liet op vrijdag 8 januari haar sociale gezicht zien. Op een, door gebruikers, sponsoren, vrijwilligers, en andere aan De Bogerd gelieerde partijen, goed bezochte nieuwjaarsreceptie werd aan twee vertegenwoordigers van het Sophia Kinderziekenhuis de opbrengst van de collectebus overhandigt.

Deze collectebus heeft een jaar lang op het uitgiftebuffet van De Bogerd gestaan. Ieder jaar wordt de opbrengst van deze bus gekoppeld aan een goed doel. Dit jaar was dat ” Stichting Vrienden van het Sophia Kinderziekenhuis” in Rotterdam. Hiervoor is gekozen omdat de kleindochter van Jan en Jenny Kant , Iza, daar aan haar hart geopereerd is. Emiel en Bart die beiden werkzaam zijn in het ziekenhuis namen de cheque in ontvangst. Emiel gaf in een kort toespraak aan dat het geld gebruikt gaat worden voor het interen tv-kanaal ” Sophia TV. Dit kanaal heeft een eigen studio in het ziekenhuis die gerund wordt door 45 vrijwilligers.

Ter plekke besloot Fatih Polati van Totaal Leegstandsbeheer, partner van De Bogerd,  het bedrag te verdubbelen. Zoals Fatih mooi sprak ” Kinderen zijn de toekomst” . Een bedrag van 1100 euro zal worden overgemaakt aan het Sophia.

De komende periode zal de collectebus worden gebruikt voor ALS.  Marionne Joosten, docente Handel & Administratie aan het Omnia College, gaat op 3 juni de Mont Ventoux in Frankrijk op lopen. Deze actie staat bekend als de Tour du ALS. Ze loopt dan 27 kilometer waarbij het 1500 meter omhoog gaat. Het Omnia College doet veel samen met De Bogerd. O.a. organiseren zijn een wekelijkse recreatieactiviteit voor de bezoekers en bezoeken de leerlingen zelf iedere maandag de Hobbyclub in De Bogerd. Daarnaast is er de wekelijkse maaltijdenservice.

DSC_0831  DSC_0821

Webdevelopment: ONMEDIA